Magyar Zene
Zenetudományi folyóirat
A Magyar Zenetudományi és Zenekritikai Társaság lapja
Felelős kiadó: a Társaság elnöke
Levelezési cím: Magyar Zene, Magyar Zenetudományi és Zenekritikai Társaság, 1014 Budapest, Táncsics Mihály utca 7.
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
ISSN 0025-0384 (Nyomtatott)
ISSN 2939-5224 (Online)
Szerkesztő: Péteri Judit
Szerkesztőbizottság: Dalos Anna, Domokos Mária, Eckhardt Mária, Komlós Katalin, Mikusi Balázs, Péteri Lóránt, Székely András, Vikárius László
Tanácsadó testület: Malcolm Bilson (Ithaca, NY), Dorottya Fabian (Sydney), Farkas Zoltán, Laki Péter (Annandale-on-Hudson, NY), Madas Edit, Rovátkay Lajos (Hannover), Somfai László, Tallián Tibor
LXI. évfolyam, 3. szám - 2023. augusztus
Tanulmány |
||
BÜKY VIRÁG | ||
A mandarin élete és halála | 249 | |
The Life and Death of the Mandarin (Abstract) |
263 | |
NÉMETH ZSOMBOR | ||
Bartók Béla 5. vonósnégyesének magyarországi bemutatója – és ami mögötte volt Epizódok az Új Magyar Vonósnégyes, az Új Magyar Zeneegyesület, illetve az 1930- as évek budapesti zeneéletének történetéből |
264 | |
The Hungarian Premiere of Béla Bartók’s String Quartet No. 5 – And What Happened Behind the Scenes Episodes from the History of the New Hungarian String Quartet, the New Hungarian Music Society and the Musical Life of Budapest in the 1930s (Abstract) |
303 | |
RISKÓ KATA | ||
Szabolcsi, Kodály és a verbunkos fogalma | 304 | |
Szabolcsi, Kodály, and the Concept of Verbunkos (Abstract) |
319 | |
|
||
Szabolcsi, Zsdánov, 1948 | 320 | |
Szabolcsi, Zhdanov, 1948 (Abstract) | 331 | |
Közlemény |
||
MOLNÁR FANNI | ||
An die nahe Geliebte Bartók Béla fiatalkori dalciklusa |
332 | |
An die nahe Geliebte Béla Bartók’s Youthful Song Cycle (Abstract) |
342 | |
Recenzió |
||
MOLNÁR SZABOLCS | ||
Gondolat- etűdök majdnem minden előjegyzésben Paul Merrick: Liszt’s Programmatic Use of Key. Essays on key character in one composer’s music. Budapest: Argumentum, 2021 |
343 | |
BELINSZKY ANNA | ||
Offenbach, a kaleidoszkóp Bozó Péter: Fejezetek Jacques Offenbach budapesti fogadtatásának történetéből. Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2021 (Musica Scientia) |
348 | |
KUSZ VERONIKA |
||
Úton „a bartóki zongorázás varázsának föltárásához” Stachó László: A zongoraművész Bartók. Modellek és ideálok. Budapest: Balassi Kiadó, 2022 |
354 |
LXI. évfolyam, 2. szám - 2023. május
Tanulmány |
||
KACZMARCZYK ADRIENNE | ||
Beethoven- allúziók Liszt Dante- szimfóniájában | 129 | |
Allusions to Beethoven in Liszt’s Dante Symphony (Abstract) |
146 | |
FEHÉR ÉVA | ||
A zene mint emlékezeti médium Elôtanulmány a verbunkos zene emlékezettörténetéhez |
147 | |
Following Vienna – Freely? The Twists and Turns of the Viennese Operatic Scene and the Programme Policy of Prince Nicolaus Esterházy ‘The Magnificent’ after 1776 (Abstract) |
161 | |
NAKAHARA YUSUKE | ||
Rejtett töredezettség: Bartók vonósnégyeseinek kompozíciós folyamatáról |
162 | |
Concealed Fragmentariness: |
200 | |
BRAUER- BENKE JÓZSEF |
||
A hangszer- etimológiai adatok organológiai elemzése | 201 | |
The Organological Analysis of the Etymology of Musical Instruments (Abstract) | 225 | |
Közlemény |
||
KOMLÓS KATALIN | ||
„Il pleure dans mon coeur” Verlaine, Debussy, Kodály |
226 | |
„Il pleure dans mon coeur” Verlaine, Debussy, Kodály (Abstract) |
232 | |
KORODY- PAKU ISTVÁN | ||
Bartók clevelandi tartózkodásai és egy ismeretlen levele | 233 | |
On Bartók’s Visits to Cleveland and his Unpublished Letter (Abstract) |
244 | |
Recenzió |
||
KOMLÓS KATALIN | ||
Régi szép idők Frank Tibor: Szalonvilág. A polgári érintkezés modernizálódása a 19. században |
225 | |
MOLNÁR SZABOLCS | ||
Vázlatokból zenei világ Anna Dalos: Zoltán Kodály’s World of Music |
229 | |
OZSVÁRT VIKTÓRIA | ||
Töredékekben rejlő teljesség Ulrich Tadday (hrsg.): György Kurtág (Musik-Konzepte Sonderband) |
234 | |
LXI. évfolyam, 1. szám - 2023. február
Tanulmány |
||
KUSZ VERONIKA | ||
Trianon „sovány visszhangjai” Dohnányi Ernő életművében | 5 | |
The ‘Weak Responses’ to Trianon in Dohnányi’s Music (Abstract) |
25 | |
LASKAI ANNA | ||
169 év emlékei A Filharmóniai Társaság Zenekarának gyűjteménye a 20–21. Századi Magyar Zenei Archívumban |
26 | |
Memories of 169 Years The Collection of the Budapest Philharmonic Society Orchestra in the Archives for 20th and 21st Century Hungarian Music (Abstract) |
41 | |
SZABÓ FERENC JÁNOS | ||
„Saját hangja, vigye haza!” Magáncélú hanglemezkészítés Magyarországon 1950 előtt |
42 | |
‘Your Own Voice, Take it Home!’ Private and Home Recordings in Hungary before 1950 (Abstract) |
62 | |
DALOS ANNA | ||
Kodály Zoltán, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke A megválasztás körülményei |
63 | |
Zoltán Kodály, President of the Hungarian Academy of Sciences. The Circumstances of his Election (Abstract) |
72 | |
OZSVÁRT VIKTÓRIA | ||
„Anakronisztikus makacssággal keresem a kontaktust” Ránki György – válogatott írásai tükrében |
74 | |
I Look for Contact Anachronistically and Stubbornly’ György Ránki – in the Mirror of his Selected Writings (Abstract) |
91 | |
IGNÁCZ ÁDÁM – JAN BLÜML | ||
A „zenei közműfajok” kutatóműhelyei a magyar és csehszlovák Tudományos Akadémia zenetudományi intézeteiben (1961–1998) | 93 | |
Research on ‘Everyday Music’ at the Institutes for Musicology of the Hungarian and Czechoslovak Academies of Sciences (1961–1998) (Abstract) | 119 | |
Kroó György- díj 2022 | 120 |
LX. évfolyam, 1. szám - 2022. február
Tanulmány |
||
CZAGÁNY ZSUZSA–GILÁNYI GABRIELLA | ||
A Laskai- kódex és kottás előzéklapjai | 5 | |
The Laskai Codex and its Notated Flyleaves (Abstract) |
32 | |
FRANÇOIS DELÉCLUSE | ||
Debussy Vonósnégyesének vázlatai új megvilágításban | 33 | |
New Insights into Debussy’s Sketches for the String Quartet Op. 10 (Abstract) | 57 | |
NÉMETH ZSOMBOR | ||
A negyedik negyedikje Bartók Béla Allegretto, pizzicato tételének keletkezéséről és korai előadás- történetéről |
58 | |
The Fourth of the Fourth On the Genesis and the Early Performances of the Allegretto, pizzicato Movement of Béla Bartók’s String Quartet No. 4 (Abstract) |
75 | |
PINTÉR CSILLA MÁRIA | ||
A bánat dalai Egységesítő komponensek Bartók Húsz magyar népdalában |
76 | |
The Songs of Sorrow Unifying Components in Bartók’s Twenty Hungarian Folksongs (Abstract) |
88 | |
SZABÓ BALÁZS | ||
A magyar zene szolgálatában Tóth Aladár pályakezdése |
89 | |
In the Service of Hungarian Music The Beginning of Aladár Tóth’s Career (Abstract) |
98 | |
|
||
VARGA LÁSZLÓ DÁVID | ||
Rögzült „idiómák” a szájhagyomány szolgálatában? Az órómai ének kutatástörténete (1891–2021) |
99 | |
Fixed ‘Idioms’ in the Service of Oral Tradition? The Research History of Old Roman Chant (1891–2021) |
118 | |
LIX. évfolyam, 4. szám - 2021. november
Tanulmány |
||
BOZÓ PÉTER | ||
Bartha Dénes, Dohnányi Ernő és Beethoven három stíluskorszaka | 365 | |
Dénes Bartha, Ernst von Dohnányi, and Beethoven’s Three Style Periods (Abstract) |
378 | |
HORVÁTH PÁL | ||
A „zenei szfinx” rejtélye Beethoven 9. szimfóniája a 19. századi Pest- Budán |
379 | |
The Riddle of the ‘Musical Sphinx’ Beethoven’s 9th Symphony in 19th Century Pest- Buda (Abstract) |
391 | |
VIKÁRIUS LÁSZLÓ | ||
Bartók a közéletben, Genf, 1931 Egy elveszettnek hitt népszövetségi bizottsági előterjesztés nyomában |
392 | |
Bartók as a Public Figure, Geneva, 1931 Tracing a Missing Motion Read at a League of Nations Committee (Abstract) |
407 | |
DOUGLAS JARMAN | ||
„Frissen, jámboran, vidáman, szabadon” A Deutscher Turnerbund és Berg Hegedűversenye |
408 | |
‘Frisch, Fromm, Fröhlich, Frei’ The Deutscher Turnerbund and the Berg Violin Concerto (Abstract) |
421 | |
SZABÓ FERENC JÁNOS | ||
London–Budapest, 1911 A The Gramophone Company budapesti vezérképviselete egy évének dokumentumai |
422 | |
London–Budapest, 1911 Documents from One Year of The Gramophone Company’s Budapest Branch (Abstract) |
449 | |
RICHTER PÁL | ||
A palóc mixolíd – új értelmezésben | 450 | |
The ‘Palóc Mixolydian’ Mode – a New Approach (Abstract) |
461 | |
Recenzió |
||
SZITHA TÜNDE | ||
1956 – Történelem és zenetörténet emberközelben Gyarmati György–Péteri Lóránt (szerk.): 1956 és a zenei élet. Előzmények, történések, következmények |
462 | |
Kroó György- díj 2021 |
471 | |
A 2021. évi, LIX. évfolyam tartalomjegyzéke |
474 | |
Contents (Abstracts) of Volume LIX, 2021 |
477 | |
LIX. évfolyam, 3. szám - 2021. augusztus
Esszé |
||
HARRY WHITE | ||
A posztmodern evangélistái Bach újraértelmezései 1985 után |
245 | |
Seen in a Mirror Dimly? History and Idea of Arrangement – Considering the Pythic Nomos, Liszt’s ‘partition de piano’ and a Piece from the Bartók–Országh Hungarian Folk Songs (Abstract) |
271 | |
Tanulmány |
||
MALINA JÁNOS | ||
Bécs után szabadon? A bécsi operajátszás fordulatai és Esterházy „Fényes” Miklós 1776 utáni repertoár- politikája – 2. rész |
272 | |
Following Vienna – Freely? The Twists and Turns of the Viennese Operatic Scene and the Programme Policy of Prince Nicolaus Esterházy ‘The Magnificent’ after 1776 – Part Two (Abstract) |
290 | |
KERÉKFY MÁRTON | ||
Ligeti György fiatalkori rádióelőadásai | 291 | |
György Ligeti’s Youthful Radio Lectures (Abstract) | 303 | |
Közlemény |
||
DÁVID ESZTER–DÁVID GÉZA–GRACZA LAJOS | ||
Szabadi Frank Ignác és Hajdar bej török–magyar indulója | 304 | |
The Turkish–Hungarian Marches of Ignác Frank Szabadi and Haydar Bey (Abstract) |
318 | |
Műhelytanulmány |
||
CSELÉNYI MÁTÉ | ||
„Végre nekem is részem legyen abból a sok jóból, amit eddig csak hallomásból ismertem” Cziffra György magyarországi életszakasza (1921–1956) |
319 | |
‘At Last I Can Share in All the Good Things I Have Only Heard About’ The Period of György Cziffra’s Life He Spent in Hungary (1921–1956) |
350 | |
Recenzió |
||
BELINSZKY ANNA | ||
„Feltárás, értelmezés és megértés” Járdányi Pál és kora. Tanulmányok a 20. századi magyar zene történetéből (1920–1966). Szerk. Dalos Anna és Ozsvárt Viktória. Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2020 |
351 | |
KÖNYVES-TÓTH ZSUZSANNA | ||
Veress Sándor üveggyöngyjátéka: életrajz, hitvallás, életmű Ulrich Tadday (hrsg.): Sándor Veress. München: edition text + musik, 2021 (Musik-Konzepte 192/193) |
357 | |
LIX. évfolyam, 2. szám - 2021. május
Documenta |
||
TALLIÁN TIBOR | ||
Kritikus a kakasülőn Az akadémista Kodály zenei jegyzetei |
125 | |
The Critic in the Gallery Notes on Music by Zoltán Kodály, Student at the Academy of Music (Abstract) |
154 | |
Tanulmány |
||
MALINA JÁNOS | ||
Bécs után – szabadon? A bécsi operajátszás fordulatai és Esterházy „Fényes” Miklós 1776 utáni repertoárpolitikája |
155 | |
Following Vienna – Freely? The Twists and Turns of the Viennese Operatic Scene and the Programme Policy of Prince Nicolaus Esterházy ‘The Magnificent’ after 1776 (Abstract) |
179 | |
DALOS ANNA | ||
Veress Sándor elfeledett ifjúsága | 182 | |
Sándor Veress’s Forgotten Youth (Abstract) |
203 | |
Közlemény |
||
DOBSZAY LÁSZLÓ | ||
A népdal felszívódása a bartóki kompozícióban | 204 | |
The Absorption of Folksong in Bartók’s Compositions (Abstract) |
213 | |
LAKI PÉTER | ||
„Japán” epizód Veress Sándor 1. szimfóniájában? | 214 | |
A ‘Japanese Episode’ in Sándor Veress’s First Symphony? (Abstract) |
224 | |
Recenzió |
||
KOMLÓS KATALIN | ||
Régi szép idők Frank Tibor: Szalonvilág. A polgári érintkezés modernizálódása a 19. században |
225 | |
MOLNÁR SZABOLCS | ||
Vázlatokból zenei világ Anna Dalos: Zoltán Kodály’s World of Music |
229 | |
OZSVÁRT VIKTÓRIA | ||
Töredékekben rejlő teljesség Ulrich Tadday (hrsg.): György Kurtág (Musik-Konzepte Sonderband) |
234 | |
LIX. évfolyam, 1. szám - 2021. február
Esszé |
||
VIKÁRIUS LÁSZLÓ | ||
Tükör által homályosan? Gondolatok a zenei átdolgozás fogalmához és történetéhez – a „pythói nomos”, Liszt „partition de pianó”- ja és a Bartók–Országh Magyar népdalok egyik darabja segítségével |
5 | |
Seen in a Mirror Dimly? History and Idea of Arrangement – Considering the Pythic Nomos, Liszt’s ‘partition de piano’ and a Piece from the Bartók–Országh Hungarian Folk Songs (Abstract) |
26 | |
Tanulmány |
||
GÖNCZ ZOLTÁN | ||
Tematikus és szerkezeti párhuzamok a h- moll mise Confiteor tétele és két korábbi Bach- mű között | 27 | |
Thematic and Structural Parallels Between the Confiteor of the B Minor Mass and Two Earlier Bach Works (Abstract) | 44 | |
RISKÓ KATA | ||
„100 cigány hegedűjén Beethoven gyászindulója” | 45 | |
‘100 Gypsy Musicians Played Beethoven’s Funeral March’ (Abstract) | 61 | |
GOMBOS LÁSZLÓ | ||
Die drei Zigeuner Liszt, Reményi és Hubay parafrázisa |
62 | |
Die drei Zigeuner A Paraphrase by Liszt, Reményi and Hubay (Abstract) |
77 | |
BELINSZKY ANNA | ||
Fantázia és kreativitás Kreisler- jegyek Brahms fiatalkori műveiben |
78 | |
Imagination and Creativity Kreisler’s Characters in Brahms’s Early Pieces (Abstract) |
100 | |
NÉMETH ZSOMBOR | ||
„Egy Bartók- mű, mely hat évig várt Budapesti bemutatójára” A 6. vonósnégyes első magyarországi előadása |
101 | |
‘A Bartók Work that Waited Six Years for its Premiere in Budapest’ The First Performance of String Quartet No. 6 in Hungary (Abstract) |
116 | |
Recenzió |
||
KOMLÓS KATALIN | ||
A zenei forma az alkotó szempontjából Fazekas Gergely: J. S. Bach és a zenei forma két kultúrája Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2018 |
117 | |
LVIII. évfolyam, 4. szám - 2020. november
Tanulmány |
||
WATZATKA ÁGNES | ||
Henri Dumont Credója Liszt Magyar koronázási miséjében | 365 | |
The Credo by Henri Dumont in Liszt’s Hungarian Coronation Mass (Abstract) | 385 | |
ILLYÉS BOGLÁRKA | ||
Camille Saint- Saëns – Liszt barátja és franciaországi népszerűsítője | 386 | |
Camille Saint- Saëns – Liszt’s Friend and Supporter in France (Abstract) | 403 | |
KUSZ VERONIKA | ||
Dohnányi és a magyar zenekamara | 404 | |
Dohnányi and the Hungarian Music Chamber (Abstract) | 429 | |
PÉTERI LÓRÁNT | ||
„Több mint zord korszak” Farkas Ferenc, Ligeti György és az 1940- es évek |
430 | |
‘More Than Bitter Times’ Ferenc Farkas and György Ligeti in the 1940s (Abstract) |
447 | |
FEDOSZOV JÚLIA | ||
„Talán nem nagyon gusztustalan ez zenében” Seregi László A makrancos Kata című balettjének kísérőzenéje |
448 | |
‘Isn’t it Disgusting in Music?’ The Music of the Ballet The Taming of the Shrew Choreographed by László Seregi (Abstract) |
465 | |
Közlemény |
||
DOMOKOS ZSUZSANNA | ||
Beethoven Prometheus- témájának jelentésváltozatai a dallam feldolgozásaiban | 466 | |
The Symbolic Meaning of the Prometheus-Theme in Beethoven’s Various Settings (Abstract) | 474 | |
Kroó György- díj 2020 | 475 | |
A 2020. évi, LVIII. évfolyam tartalomjegyzéke | 478 | |
Contents (Abstracts) of Volume LVIII, 2020 | 481 |
LVIII. évfolyam, 3. szám - 2020. augusztus
STEPHEN MEYER | ||
Terror és transzcendencia az operák börtöneiben, 1790–1815 | 251 | |
Terror and Transcendence in the Operatic Prison, 1790–1815 (Abstract) | 289 | |
FEHÉR ÉVA | ||
Eredetiség és emlékezet A „virtuóz triász” recepciója az 1849–1867 közötti irodalmi és sajtónyilvánosságban |
290 | |
Originality and Memory The Reception of the ‘Three Virtuosi’ in Literature and the Press Between 1849 and 1867 (Abstract) |
317 | |
KUSZ VERONIKA | ||
Dohnányi megvádolása a magyarországi és a külföldi magyar nyelvű sajtóban 1945 és 1948 között | 318 | |
Charges against Dohnányi in the Hungarian Press in Hungary and Abroad between 1945 and 1948 (Abstract) | 335 | |
Műhelytanulmány |
||
KÖNYVES-TÓTH ZSUZSANNA | ||
Zajok, békák és egy pásztor Hagyomány és újítás Bartók éjszaka- zenéiben |
336 | |
Noises, Frogs, and a Shepherd Heritage and Progressivity in Bartók’s Night Music (Abstract) |
353 | |
Recenzió |
||
KERÉKFY MÁRTON | ||
Alapmű a Kádár- kori zeneszerzésrôl Dalos Anna: Ajtón lakattal. Zeneszerzés a Kádár- kori Magyarországon (1956–1989) |
354 |
LVIII. évfolyam, 2. szám - 2020. május
Esszé |
|
TALLIÁN TIBOR | |
A(z) (újra)hallgatás kényszere Találgatások Szegedy-Maszák Mihály zenéhez fûződő viszonyáról |
133 |
Absztrakt (angolul) | 143 |
Tanulmány |
|
GILÁNYI GABRIELLA | |
Új források, új terminológia, új távlatok A hazai gregorián paleográfiai kutatás napjainkban |
144 |
Absztrakt (angolul) | 161 |
MICHAEL MAUL | |
„Két teljes éven át kellett a karnagy helyett az előadásokat megtartanom és vezetnem” Megfontolások Bach 1740- es évekbeli hivatali státuszáról |
162 |
JOHN M. GINGERICH | |
Befejezetlen megfontolások A „Befejezetlen” szimfónia Schubert Beethoven- projektjének összefüggésében |
182 |
BELINSZKY ANNA | |
Brahms H- dúr zongoratriójának kasztrációja Az első tétel újraírása az 1880- as évek zenei- politikai ideológiáinak kontextusában |
201 |
Absztrakt (angolul) | 216 |
Közlemény |
|
RICHTER PÁL | |
17. századi zenetörténeti források zeneelméleti tanulságai | 217 |
Absztrakt (angolul) | 228 |
TORNYAI PÉTER | |
Idézi- e Bartók Mélisande halálát a 2. vonósnégyesben? Kísérlet egy bő fél évszázados pontatlanság korrekciójára |
230 |
Absztrakt (angolul) | 237 |
Recenzió |
|
KOMLÓS KATALIN | |
Dohnányiról angolul és magyarul Veronika Kusz: A Wayfaring Stranger. Oakland: University of California Press, 2020 Dohnányi Ernő: Válogatott írások és nyilatkozatok. Közreadja Kusz Veronika. Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2020 |
239 |
LVIII. évfolyam, 1. szám - 2020. február
Esszé |
|
ROBIN HOLLOWAY | |
Haydn: A zenészek zenésze | 5 |
Tanulmány |
|
BOZÓ PÉTER | |
Az előadási anyag mint szövegkritikai probléma – Wagner- operák példáján keresztül | 16 |
Absztrakt (angolul) | 32 |
LASKAI ANNA | |
A Filharmóniai Társaság külföldi turnéi a zenekar Dohnányi- korszakának első évtizedében | 33 |
Absztrakt (angolul) | 53 |
PÉTERI LÓRÁNT | |
Az Új Zenei Stúdió nyilvánossága és művelődéspolitikai környezete | 54 |
Absztrakt (angolul) | 66 |
LOCH GERGELY | |
„Nyomd meg a gombot” Egy százéves magyar mém |
67 |
Absztrakt (angolul) | 88 |
Documenta |
|
NÉMETH ZSOMBOR | |
Bartók- témájú írások a Waldbauer- hagyatékban | 89 |
Absztrakt (angolul) | 119 |
Recenzió |
|
RICHTER PÁL | |
Fundamentum és termőtalaj. Kodály forráskatalógusának második, kétnyelvű kiadása Bereczky János–Domokos Mária–Olsvai Imre–Paksa Katalin–Szalay Olga: Kodály népdalfeldolgozásainak dallam- és szövegforrásai. Sources of Music and Text for Kodály’s Kompositions Based on Folk Music |
120 |
Absztrakt (angolul) | |
GAUČÍK ISTVÁN | |
Adósságtörlesztés és új kihívások Jana Laslavíková: Mestské divadlo v Prešporku (1886–1899) v kontexte dobovej divadelnej praxe (e- könyv) |
123 |
LVII. évfolyam, 4. szám - 2019. november
Tanulmány |
|
GILÁNYI GABRIELLA | |
A „főkötős atyafiak” zenei írásbelisége a 16. századi Magyarországon Magyar hagyomány, rendi hagyomány, politika |
357 |
Absztrakt (angolul) | 369 |
FONTANA ESZTER | |
A Breitkopf & Härtel zeneműkiadó első évszázada | 370 |
Absztrakt (angolul) | 380 |
BIRÓ VIOLA | |
„Oláhos”: egy zenei karakter kialakulása Bartók műveiben | 381 |
Absztrakt (angolul) | 395 |
BELINSZKY ANNA | |
„Gall erények” A kortárs francia zene recepciója és a francia zenéről szóló diskurzus a két világháború közötti Magyarországon |
397 |
Absztrakt (angolul) | 435 |
OZSVÁRT VIKTÓRIA | |
„Mindig egy kicsit úgy, mint katona a harc előtt” Indulótételek Lajtha László műveiben |
436 |
Absztrakt (angolul) | 456 |
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
Láthatatlan adatok láthatatlan forrása | 457 |
Absztrakt (angolul) | 468 |
Recenzió |
|
LAMPERT VERA | |
Bartók török népzenei gyûjtése magyar fordításban Bartók Béla: Török népzene Kis- Ázsiából. Magyar fordítás és kották. Közreadja Sipos János |
469 |
Kroó György- díj 2019 | 474 |
LVII. évfolyam, 3. szám - 2019. augusztus
Esszé |
|
JAMES WEBSTER | |
A 18. század mint zenetörténeti korszak? | 241 |
Absztrakt (angolul) | 260 |
Tanulmány |
|
JOHN A. RICE | |
A Morte: egy gáláns szólamvezetési séma mint lamento- jelkép és kompozíciós építőelem | 261 |
Absztrakt (angolul) | 290 |
ECKHARDT MÁRIA | |
Clara Schumann koncertjei Pest- Budán a korabeli magyar sajtó tükrében | 291 |
Absztrakt (angolul) | 320 |
SIPOS JÁNOS | |
A kaukázusi karacsáj- balkárok népzenéjéről | 321 |
Absztrakt (angolul) | 352 |
LVII. évfolyam, 2. szám - 2019. május
Tanulmány |
|
SZABÓ ZOLTÁN | |
Elveszett Bach- kéziratok fennmaradt árnyképei? J. S. Bach vonós szólódarabjainak J. P. Kellnertől származó másolata – újraértékelés |
125 |
Absztrakt (angolul) | 139 |
RISKÓ KATA | |
A magyar népies zene Erkel operáiban | 140 |
Absztrakt (angolul) | 167 |
ELEK MARTIN | |
Erkel Ferenc első operai hangszerelése Mercadante Il giuramentója a Nemzeti Színházban |
168 |
Absztrakt (angolul) | 197 |
KERÉKFY MÁRTON | |
A Bartók- kórusok kritikai kiadásának margójára Új adatok a Székely népdalok keletkezéstörténetéhez |
199 |
Absztrakt (angolul) | 212 |
Műhelytanulmány |
|
VÁSZKA ANIKÓ | |
Bartók hangszerelése két színpadi művének tükrében A táncjáték és a némajáték hangszerelésének tipológiája |
213 |
Absztrakt (angolul) | 233 |
LVII. évfolyam, 1. szám - 2019. február
Esszé |
|
KOMLÓS KATALIN | |
Előadói stílusok történeti vizsgálata: új diszciplína a zenetudományban? |
5 |
Absztrakt (angolul) | 13 |
Tanulmány |
|
HORVÁTH PÁL | |
Énekesjátéktól a magyar operáig A Béla futása előadásai, forrásai és változatai |
14 |
Absztrakt (angolul) | 30 |
BOZÓ PÉTER | |
„A Wagnernek megtiltani nem lehet…” A zeneszerző fogadtatásának komolytalan aspektusai a Borsszem Jankóban |
31 |
Absztrakt (angolul) | 45 |
DALOS ANNA | |
Kodály szolmizál A Kodály-módszer létrejöttének első időszakáról |
46 |
Absztrakt (angolul) | 55 |
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
A magyar nemzeti hangtár létrehozására irányuló törekvések (1908–2000) – 2. rész | 56 |
Absztrakt (angolul) | 67 |
BRAUER-BENKE JÓZSEF | |
A cimbalom hangszertípus történetének forráskritikai elemzése | 68 |
Absztrakt (angolul) | 93 |
Közlemény |
|
KOVÁCS ANDREA | |
De Ierusalem exeunt reliquiae Egy körmeneti antifóna szövegváltozatai |
84 |
Absztrakt (angolul) | 100 |
LANTOS SZABÓ ISTVÁN | |
Passamezo vom Vngern Egy vélhetően Bakfark Bálinthoz kapcsolható lantdarab és rekonstrukciója |
101 |
Absztrakt (angolul) | 111 |
GOMBOS LÁSZLÓ | |
A „kiválasztott hölgy” A megváltó nőiség szerepe Szokolay Sándor operáiban |
113 |
Absztrakt (angolul) | 120 |
LVI. évfolyam, 4. szám - 2018. november
Tanulmány |
|
RICHTER PÁL | |
Értelmezések és félreértelmezések a népzenekutatásban | 371 |
Absztrakt (angolul) | 384 |
GILÁNYI GABRIELLA | |
Jelentéktelen kis apróság? A gregorián custos |
385 |
Absztrakt (angolul) | 397 |
DOMOKOS ZSUZSANNA | |
Sursum corda A halál és az örök élet dilemmája Liszt Zarándokévek zongoraciklusának harmadik évében és a ciklus kései társdarabjaiban |
398 |
Absztrakt (angolul) | 410 |
MARK DEVOTO | |
A Debussy- hangzás: szín, textúra, gesztus | 411 |
KUSZ VERONIKA | |
„Akinek több magyarázat kell, az inkább ne zongorázzék” Dohnányi Ernő a zenei interpretáció kérdéseiről |
431 |
Absztrakt (angolul) | 440 |
BÜKY VIRÁG | |
Menyegzők és asszonysorsok A személyes és a személytelen Bartók Falun című népdalfeldolgozás- sorozatában |
441 |
Absztrakt (angolul) | 451 |
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
A magyar nemzeti hangtár létrehozására irányuló törekvések (1908–2000) – 1. rész | 452 |
Absztrakt (angolul) | 471 |
Kroó György- díj | 472 |
LVI. évfolyam, 3. szám - 2018. augusztus
Tanulmány |
|
VIKÁRIUS LÁSZLÓ | |
A Herzliebster Jesu korál Bach passióiban | 247 |
Absztrakt (angolul) | 264 |
BÉKÉSSY LILI | |
Katonazenekarok Pest-Budán az 1850- es években | 265 |
Absztrakt (angolul) | 280 |
LAKI PÉTER | |
A hegedűversenyek évtizede Az új zene és az előadó az 1930-as években |
281 |
Absztrakt (angolul) | 290 |
SARAH LUCAS | |
Bartók vonós műveinek előadása és fogadtatása a szerző első amerikai koncertkörútja (1927–1928) során | 291 |
Absztrakt (angolul) | 302 |
OZSVÁRT VIKTÓRIA | |
Népzenei inspiráció és klasszikus hagyomány Lajtha László kései vonósnégyeseiben | 303 |
Absztrakt (angolul) | 322 |
LOCH GERGELY | |
A MÁV-szignál zenetörténete | 324 |
Absztrakt (angolul) | 342 |
Műhelytanulmány |
|
LASKAI ANNA | |
Bejegyzések Dohnányi zenei tárgyú könyveiben | 343 |
Absztrakt (angolul) | 365 |
LVI. évfolyam, 3. szám - 2018. május
Tanulmány |
|
KOMLÓS KATALIN | |
Két hangnem-meghatározó harmóniai portál a funkciós zenében | 121 |
Absztrakt (angolul) | 138 |
NAKAHARA YUSUKE | |
A zenei rend diadala? Az inspiráció forrásainak sokfélesége a 44 duó két hegedűre 37. darabjában |
139 |
Absztrakt (angolul) | 160 |
PÁVAI ISTVÁN | |
Kodály Zoltán és a magyar tánc | 161 |
Absztrakt (angolul) | 179 |
RICHARD STEINITZ | |
A született melodikus | 180 |
Absztrakt (angolul) | 205 |
BRAUER-BENKE JÓZSEF | |
A hangszerikonográfiai adatok organológiai elemzése | 206 |
Absztrakt (angolul) | 226 |
Közlemény |
|
LAKI PÉTER | |
„Nekem középpont, neked periféria” Gondolatok Kodály nemzetközi recepciójáról |
228 |
Absztrakt (angolul) | 234 |
Recenzió |
|
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
Varró Margit életműve Ruth Iris Frey-Samlowski: Leben und Werk Margit Varrós. Lebendiger Musikunterricht im internationalen Netzwerk |
235 |
LVI. évfolyam, 1. szám - 2018. február
Esszé |
|
RICHARD TARUSKIN | |
Liszt problémái, Bartók problémái, saját problémáim | 5 |
Absztrakt (angolul) | 22 |
Tanulmány |
|
KOVÁCS ANDREA | |
A középkori magyar liturgia Géza kori elemei? | 25 |
Absztrakt (angolul) | 46 |
MERCZEL GYÖRGY | |
A graduále kapcsolata más műfajokkal Archaikus szólózsoltározási technika nyomai a gregorián repertoárban |
47 |
Absztrakt (angolul) | 72 |
PÉTERI LÓRÁNT | |
Az Új Zenei Stúdió nyilvánossága és művelődéspolitikai környezete | 54 |
Absztrakt (angolul) | 66 |
TIM CARTER | |
Túl a drámán: Monteverdi, Marino és a hatodik madrigálkötet (1614) 2. rész |
73 |
Absztrakt (angolul) | 88 |
DALOS ANNA | |
Modernitás-kísérletek 1956 után. Egy elveszett nemzedék? | 89 |
Absztrakt (angolul) | 101 |
Műhelytanulmány |
|
GUSZTIN RUDOLF | |
Kultúrpolitika és diktatúra A jazz megítélése a kádári konszolidáció idején (1956–1963) |
102 |
Absztrakt (angolul) | 116 |
LV. évfolyam, 4. szám - 2017. november
Tanulmány |
|
TIM CARTER | |
Túl a drámán: Monteverdi, Marino és a hatodik madrigálkötet (1614) – 1. rész |
365 |
Absztrakt (angolul) | 392 |
VIKÁRIUS LÁSZLÓ | |
Zefiro torna” Petrarca és a petrarkizmus Monteverdi két kompozíciójában |
393 |
Absztrakt (angolul) | 410 |
RUTH TATLOW | |
Hogyan használja (ki) napjaink zenetudománya a Fibonacci-számokat és az aranymetszést? | 412 |
Absztrakt (angolul) | 431 |
PAPP MÁRTA | |
Az „ormótlan orosz torzó”, avagy létezik-e autentikus verziója Borogyin Igor hercegének? | 432 |
Absztrakt (angolul) | 441 |
KUSZ VERONIKA | |
„…Ti olyan egyszerű, egészséges lények vagytok. Te is, Ernő is…” Kodály, Emma, Dohnányi |
442 |
Absztrakt (angolul) | 453 |
NÉMETH ZSOMBOR | |
Mester és „törvénytelen tanítványa” Kodály Zoltán és Farkas Ferenc |
454 |
Absztrakt (angolul) | 474 |
LV. évfolyam, 3. szám - 2017. augusztus
Tanulmány |
|
TALLIÁN TIBOR | |
Methodus, mors, musica Kodály Zoltán választásai |
245 |
Absztrakt (angolul) | 276 |
PÉTERI LÓRÁNT | |
Kodály Zoltán zenepedagógiai művei és a korai Kádár-korszak nyilvánossága | 277 |
Absztrakt (angolul) | 286 |
ANGI ISTVÁN | |
A hanglejtés retorikája Kodály Zoltán alkotásaiban | 287 |
Absztrakt (angolul) | 300 |
RICHTER PÁL | |
Népdalok harmonizálása Kodály műhelyében | 301 |
Absztrakt (angolul) | 312 |
TARI LUJZA | |
„A művészi tudás végső próbája” Kodály a népdalfeldolgozásról |
314 |
Absztrakt (angolul) | 335 |
SZALAY OLGA | |
19. századi források Kodály népzenei gyűjteményében | 336 |
Absztrakt (angolul) | 347 |
ERDÉLYI-MOLNÁR KLÁRA | |
Kodály Zoltán és a szlovák népzene | 348 |
Absztrakt (angolul) | 360 |
LV. évfolyam, 2. szám - 2017. május
Tanulmány |
|
KOVÁCS ANDREA | |
Graduale Strigoniense? Rítusidegen elemek a Bakócz- graduáléban |
121 |
Absztrakt (angolul) | 130 |
RISKÓ KATA | |
„Eredeti magyar nemzeti táncok” a 19. század elejéről | 131 |
Absztrakt (angolul) | 157 |
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
Magyar operai hősnők Egyiptomtól Norvégiáig A Magyar Királyi Operaház 1913–1914-es librettópályázata |
158 |
Absztrakt (angolul) | 198 |
OZSVÁRT VIKTÓRIA | |
„Tragédiák kora” A tragikum kifejezőeszközeinek szerepe és jelentősége Lajtha László kései szimfóniáiban |
197 |
Absztrakt (angolul) | 220 |
IGNÁCZ ÁDÁM – RÁNKI ANDRÁS | |
A modern zene marxista olvasatai Maróthy János és Ujfalussy József koncepciója |
221 |
Absztrakt (angolul) | 235 |
Recenzió |
|
ERDÉLYI-MOLNÁR KLÁRA | |
Adattár és antológia – egy kor zenéjének valódi tükre Domokos Mária–Paksa Katalin: „Vígsággal zeng Parnassusnak magas teteje”. 18. századi kottás források és a magyar zenei néphagyomány |
236 |
LV. évfolyam, 1. szám - 2017. február
Műhelybeszélgetés |
|
FARKAS ZOLTÁN | |
„…hogy megismertessem a zongorázni tanuló gyermekeket a népzene egyszerű és nem-romantikus szépségeivel” Beszélgetés Vikárius Lászlóval és Kerékfy Mártonnal a Bartók- összkiadás első kötetéről |
5 |
Absztrakt (angolul) | 27 |
Tanulmány |
|
KUSZ VERONIKA | |
Első világháború – első alkotói krízis? Dohnányi 1. hegedűversenye |
29 |
Absztrakt (angolul) | 41 |
STACHÓ LÁSZLÓ | |
A zongoratanár Bartók: módszer és egyéniség | 42 |
Absztrakt (angolul) | 63 |
KOVÁCS SÁNDOR | |
Alban Berg zenéjének fogadtatása és hatása Magyarországon | 64 |
Absztrakt (angolul) | 77 |
KERÉKFY MÁRTON | |
Ligeti-hatások Kurtág György Vonósnégyesében | 78 |
Absztrakt (angolul) | 88 |
LOCH GERGELY | |
A barátposzáta éneke Szőke Péter „zeneietlen” madarának hangesztétikuma |
89 |
Absztrakt (angolul) | 117 |
LIV. évfolyam, 4. szám - 2016. november
Tanulmány |
|
JOHN BUTT | |
A posztmodern gondolkodásmód, a zenetudomány és a Bach-kutatás jövője | 361 |
LAURENCE DREYFUS | |
A bachi invenció és mechanizmusai | 373 |
Absztrakt (angolul) | 394 |
FAZEKAS GERGELY | |
„A költészet vesztes lesz ott, ahol a zene nyer” Szöveg és zenei forma konfliktusai J. S. Bachnál |
395 |
Absztrakt (angolul) | 414 |
GÖNCZ ZOLTÁN | |
„Singet dem Herrn ein altes Lied” Egy Bach-kantáta eltűnt szólamainak nyomában |
414 |
Absztrakt (angolul) | 445 |
RICHARD D. P. JONES | |
„Magasabb rendű gondolatai éppen a kevésbé magasztosakból erednek” Hatások és függetlenség Bach korai alkotókorszakában |
446 |
KOMLÓS KATALIN | |
Egy erdélyi gróf zenei élményei Európában, 1759–1761 | 455 |
Absztrakt (angolul) | 464 |
Recenzió |
|
RICHTER PÁL | |
Műfaj és forma Beethoven Op. 77-es zongorafantáziája |
465 |
Absztrakt (angolul) | 477 |
LIV. évfolyam, 3. szám - 2016. augusztus
Tanulmány |
|
PAPP MÁRTA | |
A Háztűznéző esete Muszorgszkij operatöredékének két verziója |
241 |
Absztrakt (angolul) | 259 |
SETH MONAHAN | |
„Megpróbáltalak megörökíteni…” Mahler Hatodik szimfóniájának „Alma-témája” újragondolva – 2. rész |
260 |
Absztrakt (angolul) | 288 |
JÜRGEN HUNKEMÖLLER | |
Műfajok, témák, toposzok Bartók zenéjében III. Korál |
289 |
Közlemény |
|
KOVÁCS SÁNDOR | |
A másik Búcsúszimfónia | 305 |
Absztrakt (angolul) | 310 |
DOMOKOS ZSUZSANNA | |
Liszt Ferenc Esztergomi miséje Mosonyi Mihály interpretációjában | 311 |
Absztrakt (angolul) | 316 |
GULYÁSNÉ SOMOGYI KLÁRA | |
„…szükséges a Pest- budai Zenedének a dolgok élére állani…” Mosonyi Mihály cikksorozata a magyar zenei műveltség felemeléséért |
317 |
Absztrakt (angolul) | 323 |
Műhelytanulmány |
|
ZSOVÁR JUDIT | |
G. F. Händel és Anna Maria Strada művészi szimbiózisa | 324 |
Absztrakt (angolul) | 343 |
Recenzió |
|
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
Goldmark Károly élete és művei – osztrák nézőpontból Johann Hofer: Carl Goldmark. Komponist der Ringstraßenzeit. Wien: Edition Steinbauer, 2015 |
344 |
RUDASNÉ BAJCSAY MÁRTA | |
„Tetszik- e az angyali vígasság?” Bodor Anikó–Paksa Katalin: Vajdasági magyar népdalok V. Jeles napi szokások és jeles időszakok énekei. Újvidék: Forum Könyvkiadó, 2016; Zenta: Vajdasági Magyar Művelődési Intézet, 2016. |
354 |
LIV. évfolyam, 2. szám - 2016. május
Tanulmány |
|
BOZÓ PÉTER | |
„Die Zauberflöte, eine Operette in zwey Aufzügen…” Egy műfaji megjelölés 18. századi előtörténetéhez |
117 |
Absztrakt (angolul) | 131 |
SZEGEDY-MASZÁK MIHÁLY | |
Richard Wagner alkotásainak nyoma Joyce műveiben | 134 |
Absztrakt (angolul) | 150 |
KOVÁCS IMRE | |
Álom és szinesztézia Megjegyzések a Lohengrin előjátékának befogadástörténetéhez |
151 |
Absztrakt (angolul) | 160 |
SETH MONAHAN | |
„Megpróbáltalak megörökíteni…” Mahler Hatodik szimfóniájának „Alma-témája” újragondolva – 1. rész |
161 |
Absztrakt (angolul) | 188 |
JÜRGEN HUNKEMÖLLER | |
Műfajok, témák, toposzok Bartók zenéjében I. Sirató; II. Scherzo |
189 |
DALOS ANNA | |
A forma kérdései Kurtág György művészetében | 214 |
Absztrakt (angolul) | 236 |
LIV. évfolyam, 1. szám - 2016. február
Tanulmány |
|
RICHTER PÁL | |
Az élő barokk Az Apponyi (Zaj-ugróczi) kézirat (1730) repertoárjának népzenei vonatkozásai |
5 |
Absztrakt (angolul) | 17 |
KUSZ VERONIKA | |
Európai házimuzsika Florida szívében Dohnányi és Zathureczky privát hangfelvételeiről |
18 |
Absztrakt (angolul) | 30 |
STACHÓ LÁSZLÓ | |
Érzékiség és szigor Az előadóművész Bartók |
31 |
Absztrakt (angolul) | 59 |
PINTÉR CSILLA MÁRIA | |
Modern magyar ritmustan, 1911–1927 Molnár Antal: A zenei ritmus alapfogalmai |
60 |
Absztrakt (angolul) | 68 |
LAKI PÉTER | |
Inferno és paradiso Tamás János (1936–95) oratóriumaiban | 69 |
Absztrakt (angolul) | 79 |
Közlemény |
|
JUHÁSZ VERONIKA | |
“…hazánk fiatal nemzedékétől várhatjuk csak a magyar zene kimivelését…’ Hogyan támogatta Mosonyi Mihály a magyar zene ügyét |
80 |
Absztrakt (angolul) | 84 |
MONA DÁNIEL | |
A zeneszerző kritikus Mosonyi Mihály Zenészeti Lapokban megjelent kritikáiról |
85 |
Absztrakt (angolul) | 92 |
Recenzió |
|
FARKAS ZOLTÁN | |
Harminckét változat egy classicus témára Berlász Melinda–Grabócz Márta (szerk.): Tanulmánykötet Ujfalussy József emlékére. Budapest: L’Harmattan Kiadó, 2013 |
93 |
BERLÁSZ MELINDA | |
„Élő láncszem a zenetörténethez” Kusz Veronika: Dohnányi amerikai évei. Budapest: Rózsavölgyi, 2014 |
101 |
NAGY DÁNIEL | |
Új időknek új dalai? Grabócz Márta: Entre naturalisme sonore et synthèse en temps réel. Images et formes expressives dans la musique contemporaine. Paris: Éditions des archives, 2013 |
107 |
LIII. évfolyam, 4. szám - 2015. november
Farkas Ferenc Emlékkonferencia az OSzK-ban |
|
JENEY ZOLTÁN | |
Emlékek Farkas Ferencről | 357 |
Absztrakt (angolul) | 363 |
GOMBOS LÁSZLÓ | |
Farkas Ferenc, a zene polihisztora | 364 |
Absztrakt (angolul) | 372 |
MIKUSI BALÁZS | |
Farkas Ferenc, a menedzser | 373 |
Absztrakt (angolul) | 387 |
KELEMEN ÉVA | |
"Amikor Székesfehérváron trubadúrdalokat fordítottál..." Farkas Ferenc és Weöres Sándor találkozásai |
388 |
Absztrakt (angolul) | 402 |
BOZÓ PÉTER | |
Csontos karabély – újratöltve A Csinom Palkó a Farkas-hagyaték forrásainak fényében |
403 |
Absztrakt (angolul) | 424 |
TALLIÁN TIBOR | |
Egy úr Budapestről Farkas Ferenc és a novecento |
425 |
Absztrakt (angolul) | 441 |
Recenzió |
|
ELAINE SISMAN | |
Haydn, Shakespeare és az eredetiség szabályai, 2. rész | 442 |
Absztrakt (angolul) | 474 |
LIII. évfolyam, 3. szám - 2015. augusztus
Tanulmány |
|
ELAINE SISMAN | |
Haydn, Shakespeare és az eredetiség szabályai, 1. rész | 241 |
Absztrakt (angolul) | 262 |
MOLNÁR SZABOLCS | |
„Mesterszóknak okos formálása” Zenei terminológia, vita és karaktergyilkosság, 1831–1832 |
263 |
Absztrakt (angolul) | 276 |
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
„Magyar hangok” a háborúból Az első világháború és a magyar hanglemeztörténet |
277 |
Absztrakt (angolul) | 304 |
PÉTERI LÓRÁNT | |
Adalékok Rajeczky Benjamin és az MTA Népzenekutató Csoportja kapcsolatához | 305 |
Absztrakt (angolul) | 322 |
IGNÁCZ ÁDÁM | |
A populáris zene helye Maróthy János esztétikai gondolkodásában | 323 |
Absztrakt (angolul) | 334 |
BALI JÁNOS | |
Repetitio mater studiorum est Sáry László repetitív darabjai és a hazai zenepedagógia |
335 |
Absztrakt (angolul) | 345 |
Recenzió |
|
DALOS ANNA | |
Magyar képek, párhuzamos történetek Tallián Tibor: Magyar képek. Fejezetek a magyar zeneélet és zeneszerzés történetéből, 1940–1956 |
346 |
LIII. évfolyam, 2. szám - 2015. május
Tanulmány |
|
BIRÓ VIOLA | |
A nagy háború küszöbén Bartók hunyadi gyűjtésének néhány tanulsága |
121 |
Absztrakt (angolul) | 145 |
KOVÁCS ILONA | |
„Egy évig csak Beethoven- , Brahms- , Bruckner- , Mahlerszimfóniákat vezényelni, és utána meghalni!” Adalékok Jemnitz Sándor fiatalkori portréjához |
146 |
Absztrakt (angolul) | 159 |
KERÉKFY MÁRTON | |
Ironikus önarcképek? Ligeti György: Hungarian Rock, Passacaglia ungherese |
160 |
Absztrakt (angolul) | 172 |
DALOS ANNA | |
Sári József és a posztmodern zene születése Magyarországon (1967–1990) | 174 |
Absztrakt (angolul) | 185 |
BERECZKY JÁNOS | |
Ó és új az első világháborús katonanótákban | 187 |
Absztrakt (angolul) | 206 |
Documenta |
|
HAMBURGER KLÁRA | |
Kiadatlan Liszt- levelek a weimari Goethe–Schiller Archívumból | 207 |
Absztrakt (angolul) | 235 |
LIII. évfolyam, 1. szám - 2015. február
Tanulmány |
|
JOANNE CORMAC | |
Liszt, nyelv, identitás: a multinacionális kaméleon | 5 |
Absztrakt (angolul) | 27 |
IGNÁCZ ÁDÁM | |
„Szkrjabin és a forradalom szelleme” Megőrzés vagy megtagadás? |
28 |
Absztrakt (angolul) | 37 |
SOMFAI LÁSZLÓ | |
Komponálás a kiadás esélye nélküli években Bartók és a Nagy Háború |
38 |
Absztrakt (angolul) | 47 |
LAMPERT VERA | |
Bartók: Kontraszok, Benny Goodman és a szabad előadásmód | 48 |
Absztrakt (angolul) | 65 |
RISKÓ KATA | |
Népzenei inspirációk Bartók stílusában | 68 |
Absztrakt (angolul) | 94 |
TARI LUJZA | |
„Széles az Isonzó vize…” Az első világháború és a népzenekutatás |
95 |
Absztrakt (angolul) | 114 |
LII. évfolyam, 4. szám - 2014. november
Tanulmány |
|
KISS GÁBOR | |
Az intézményes gregoriánkutatás műhelyében | 373 |
Absztrakt (angolul) | 383 |
FERENCZI ILONA | |
Brassótól Eperjesig, Pataktól Sopronig Vázlatos áttekintés a 16–17. századi egy- és többszólamú, vokális és instrumentális zenének a Zenetudományi Intézetben negyven éve folyó kutatásáról |
384 |
Absztrakt (angolul) | 394 |
KOMLÓS KATALIN | |
Tonus primus Haydn hangszeres zenéjében | 395 |
Absztrakt (angolul) | 405 |
MALINA JÁNOS | |
A Haydn korabeli Eszterházi Accademie- k helyszíneiről és elvirágzásáról | 406 |
Absztrakt (angolul) | 431 |
HERMANN DANUSER | |
Az első világháború – a zenetörténet „őskatasztrófája”? | 432 |
Absztrakt (angolul) | 440 |
MÁCSAI JÁNOS | |
Az OMIKE zenei előadásai 1939–1944 | 441 |
Absztrakt (angolul) | 452 |
DALOS ANNA | |
Az Improvizációktól a Csongor és Tündéig Bozay Attila experimentális korszaka (1971–1984) |
453 |
Absztrakt (angolul) | 460 |
Műhelytanulmány |
|
NÉMETH ZSOMBOR | |
Lichtenberg Emil és együttesei | 461 |
Absztrakt (angolul) | 477 |
Recenzió |
|
ERDÉLYI-MOLNÁR KLÁRA | |
Zenéről, zeneéletről az ezredfordulón – a Nyitrai Egyetem zenei tanszékének gyűjteményes kötetei |
478 |
LII. évfolyam, 3. szám - 2014. augusztus
Tanulmány |
|
SOMFAI LÁSZLÓ | |
Megnyitó helyett – „a Zeneműtár első aranykora” | 237 |
Absztrakt (angolul) | 241 |
MIKUSI BALÁZS | |
„A Teremtés ellenpárja” Joseph Haydn Az utolsó ítéletének szövegkönyve |
242 |
Absztrakt (angolul) | 267 |
Ismeretlen Mozart- autográf az Országos Széchényi Könyvtár Zeneműtárában | 269 |
SZACSVAI KIM KATALIN | |
Erkel egyedül Az Erzsébet néhány talányos szerzői kéziratoldala |
270 |
Absztrakt (angolul) | 315 |
BOZÓ PÉTER | |
Piszkos partitúrák, szennyes szólamok avagy Az eleven ördög és a magyar operett nem teljesen szeplőtelen fogantatása |
318 |
Absztrakt (angolul) | 333 |
GOMBOS LÁSZLÓ | |
A Hubay-hagyaték titkai Nyomozás az OSZK-ban és azon túl |
334 |
Absztrakt (angolul) | 349 |
KELEMEN ÉVA | |
„Elfeledtetése nemcsak mulasztás, de bűn is volna” Vécsey Jenő, a magyar zenetudomány fáradhatatlan munkása |
350 |
Absztrakt (angolul) | 367 |
LII. évfolyam, 2. szám - 2014. május
Tanulmány |
|
BOJTI JÁNOS | |
A szenvedés mint alapvető népi életérzés Muszorgszkij művészetében | 125 |
Absztrakt (angolul) | 136 |
BÜKY VIRÁG | |
Dittáé – az éjszaka zenéi | 137 |
Absztrakt (angolul) | 158 |
PÉTERI LÓRÁNT | |
Az új zenéről szóló közbeszéd és a zenepolitika összefüggései az 1960-as évek első felének Magyarországán Mihály András 3. szimfóniájának fogadtatása |
159 |
Absztrakt (angolul) | 172 |
Műhelytanulmány |
|
TORNYAI PÉTER | |
Egy antiklasszikus klasszikus Alla danza tedesca |
175 |
Absztrakt (angolul) | 203 |
V. SZŰCS IMOLA | |
„Ének őrzi az időt” Újra a Bartók-egyneműkarok szövegforrásainak nyomában |
205 |
Absztrakt (angolul) | 223 |
Recenzió |
|
KOMLÓS KATALIN | |
Carl Philipp Emanuel Bach: „Kenner und Liebhaber” Collections I–II | 224 |
RICHTER PÁL | |
„Csupa kérdés és talány” A Deák–Szentes kézirat |
228 |
LII. évfolyam, 1. szám - 2014. február
Tanulmány |
|
GILÁNYI GABRIELLA | |
A hiányzó láncszem? Egy 1687-es pálos antifonále Crikvenicából |
3 |
Absztrakt (angolul) | 15 |
DALOS ANNA | |
Szervánszky Endre elmaradt forradalma (1959-1977) | 17 |
Absztrakt (angolul) | 27 |
RISKÓ KATA | |
Városi cigányzenekarok hangfelvételei a 20. század elejéről | 28 |
Absztrakt (angolul) | 42 |
BRAUER-BENKE JÓZSEF | |
A népi hegedűfélék történeti áttekintése | 43 |
Absztrakt (angolul) | 57 |
Documenta |
|
KUSZ VERONIKA | |
Dohnányi Ernő az utókornak Búcsú és üzenet (Message to Posterity) |
58 |
Absztrakt (angolul) | 89 |
ZEMPLÉNI KORNÉL | |
A fúgák fúgája A Wohltemperiertes Klavier II. kötetének b- moll fúgája |
91 |
Műhelytanulmány |
|
ERDÉLYI-MOLNÁR KLÁRA | |
Bartók Béla szlovák népdalfeldolgozásainak dallamanyaga | 99 |
Absztrakt (angolul) | 119 |
LI. évfolyam, 4. szám - 2013. november
Tanulmány |
|
KÖVÉR GYÖRGY | |
A történész és a hangok Forráskutatói tűnődések |
357 |
Absztrakt (angolul) | 368 |
RICHTER PÁL | |
A népi harmonizálástól a népdalok harmonizálásáig | 369 |
Absztrakt (angolul) | 383 |
PAPP ÁGNES | |
Retrospektív liturgikus-zenei forrásunk új megvilágításban: a 17. századi Medvedics-rituále |
384 |
Absztrakt (angolul) | 399 |
HAMBURGER KLÁRA | |
Az utolsó tekercs | 400 |
Absztrakt (angolul) | 409 |
VIKÁRIUS LÁSZLÓ | |
A csodálatos mandarin átlényegülései A műfajválasztás jelentősége Bartók pantomimjának keletkezéstörténetében |
410 |
Absztrakt (angolul) | 444 |
Közlemény |
|
KOVÁCS IMRE | |
Egy liszt tulajdonában lévő Delacroix-rajz: Hamlet és Horatio a temetőben és a 19. századi Hamlet-recepció |
445 |
Absztrakt (angolul) | 455 |
Recenzió |
|
ALMÁSI ISTVÁN | |
Minden, amit népzenénk új stílusáról tudni kell Bereczky János: A magyar népdal új stílusa I–IV. |
456 |
BOZÓ PÉTER | |
Az operett „csillagos órái” Heltai Gyöngyi: Az operett metamorfózisai, 1945–1956 |
463 |
LI. évfolyam, 3. szám - 2013. augusztus
Tanulmány |
|
MIKUSI BALÁZS | |
Haydn Il Distratto kísérőzenéje és a „színházi szimfónia” esztétikája | 249 |
HAMBURGER KLÁRA | |
Ismeretlen Liszt-dokumentumok német könyvtárakban | 282 |
BOZÓ PÉTER | |
Az egyházzenész operettje Sztojanovits Jenő: Peking rózsája |
297 |
Közlemény |
|
SZABÓ BALÁZS | |
Bartók 1. hegedű-zongoraszonátájának fináléjáról | 316 |
Műhelytanulmány |
|
BIRÓ VIOLA | |
Megjegyzések Lajtha László szerenádzenéjéhez | 323 |
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
Lajtha László fiatalkori zongoraművei | 338 |
II. évfolyam, 2. szám - 2013. május
Tanulmány |
|
PÉTERI LÓRÁNT | |
„A mi népünk az ön népe, de az enyém is…” Kodály Zoltán, Kádár János és a paternalista gondolkodásmód |
121 |
DALOS ANNA | |
Kurtág magyar identitása és a Bornemisza Péter mondásai (1963–1968) | 142 |
Documenta |
|
BERLÁSZ MELINDA | |
Veress Sándor Radó Ági zongoraművészhez intézett levelei (1967–1973) | 154 |
Műhelytanulmány |
|
DINYÉS SOMA | |
Johann Sebastian Bach kantátastílusának változása | 209 |
II. évfolyam, 1. szám - 2013. február
Tanulmány |
|
PETER BLOOM | |
Berlioz és Wagner Epizódok két művész életéből |
5 |
PAPP MÁRTA | |
Muszorgszkij elfeledett dalai | 25 |
IGNÁCZ ÁDÁM | |
Körkörösség, szimmetria, linearitás A forma kérdése Arnold Schönberg Die glückliche Hand című művében |
37 |
KOVÁCS SÁNDOR | |
…és celestára (Gondolatok a „Zenéről”) |
51 |
KERÉKFY MÁRTON | |
Egy elvetett népzenei kollázs Ligeti György: Hegedűverseny, első változat, első tétel (1990) |
68 |
Documenta |
|
PRAHÁCS MARGIT | |
Emlékek Bartókról | 79 |
PAPP MÁRTA | |
Levél a szerkesztőhöz | 90 |
Műhelytanulmány |
|
SZASZOVSZKY ÁGNES | |
A veszprémi pontifikále | 93 |
L. évfolyam, 4. szám - 2012. november
Magyar Zene 50 |
|
KROÓ GYÖRGY | |
Euriant és Loherangrin | 365 |
Tanulmány |
|
FAZEKAS GERGELY | |
J. S. Bach és a zenemű fogalma | 378 |
SZEGEDY-MASZÁK MIHÁLY | |
Irodalom a zenében: Liszt Ferenc | 402 |
RICHARD TARUSKIN | |
Liszt és a rossz ízlés | 419 |
KERÉKFY MÁRTON | |
Kontrasztok (?) Gyakorlati és esztétikai megfontolások Bartók zeneszerzői munkájában |
445 |
RISKÓ KATA | |
Eszmények és emlékek Bartók Negyvennégy hegedűduójában | 457 |
Közlemény |
|
DOBSZAY ÁGNES | |
„…Mit atyáink beszéltek el nekünk, elmondjuk az ifjú nemzedéknek…” Dobszay László oktatási koncepciója |
472 |
L. évfolyam, 3. szám - 2012. augusztus
Magyar Zene 50 |
|
DOBSZAY LÁSZLÓ | |
A forma-fogalom problematikája | 245 |
UJFALUSSY JÓZSEF | |
Egy faun délutánja Mallarmé és Debussy – vers és zene |
253 |
Tanulmány |
|
ROSSANA DALMONTE | |
Még egyszer az itáliai költészet és zene Lisztre gyakorolt hatásáról A Benedetto sia ’l giorno Petrarca-szonett |
259 |
BÜKY VIRÁG | |
Bartók örökében Pásztory Ditta, a „Bartók- interpretátor” |
282 |
Documenta |
|
JENEY ZOLTÁN–SZITHA TÜNDE | |
Az Új Zenei Stúdió hangverseny- repertoárja 1970–1990 között | 303 |
Műhelytanulmány |
|
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
Liszt ujjlenyomata Liszt Ferenc ujjrendjei az 1830-as években – 2. rész |
349 |
Recenzió |
|
DOMOKOS ZSUZSANNA | |
Liszt nyomában | 358 |
L. évfolyam, 2. szám - 2012. május
Magyar Zene 50 |
|
SZABOLCSI BENCE | |
A zenei köznyelv problémái | 125 |
Tanulmány |
|
MIKUSI BALÁZS | |
„Was für Redner sind wir nicht” Haydn és a retorika |
143 |
DOROTHEA REDEPENNING | |
Liszt és a képzőművészet Szisztematikus töprengések |
158 |
BOZÓ PÉTER | |
„Die Tiroler sind lustig” – Offenbach és a tyrolienne |
169 |
BIRÓ VIOLA | |
Adalékok Bartók 2. hegedűrapszódiájának népzenei forrásaihoz | 188 |
Közlemény |
|
SZABÓ BALÁZS | |
„És Szigeti másképp játszik…” Bartók 2. hegedű- zongoraszonátájának 1940- es lemezfelvételéről |
210 |
Műhelytanulmány |
|
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
Liszt ujjlenyomata Liszt Ferenc ujjrendjei az 1830- as években – 1. rész |
217 |
Recenzió |
|
DALOS ANNA | |
A bikapárti zenekritikus Kroó György írásai az Élet és Irodalomban (1964–1996) |
230 |
ALMÁSI ISTVÁN | |
A Magyar Népzene Tára XI. és XII. kötete | 236 |
L. évfolyam, 1. szám - 2012. február
Tanulmány |
|
VIKÁRIUS LÁSZLÓ | |
Ecce nomen domini és Isti sunt due olive Stílus és szimbolika Guillaume Du Fay két „koronázási” motettájában |
5 |
FARKAS ZOLTÁN | |
A toposztól a stílusig: a 18. századi kismesterek zenéjének elemzése – tanulságokkal 2. rész |
30 |
SOMFAI LÁSZLÓ | |
Kritikai kiadás – megjegyzésekkel az előadónak | 55 |
KUSZ VERONIKA | |
Egy különös darab: Dohnányi Burlettája | 79 |
DALOS ANNA | |
Kurtág, az elemezhetetlen Analitikus utak az első, avantgárd korszak értelmezéséhez (1957–1962) |
91 |
WATZATKA ÁGNES | |
Egyházi énekek a népi emlékezetben: befogadás, transzformáció és újrakomponálás |
108 |
XLIX. évfolyam, 4. szám - 2011. november
Tanulmány |
|
DOBSZAY LÁSZLÓ | |
Áttekintés a mai gregorián- kutatás alapkérdéseiről | 377 |
FARKAS ZOLTÁN | |
A toposztól a stílusig: a 18. századi kismesterek zenéjének elemzése – tanulságokkal, 1. rész |
396 |
DAMIEN COLAS | |
Francia- e az Ory grófja? | 407 |
SIEGHART DÖHRING | |
A kozmopolita esztétika és a nemzeti elkötelezettség között Giacomo Meyerbeer és porosz operája: Ein Feldlager in Schlesien |
429 |
SUSAN M. FILLER | |
A jiddis opera mint zsidó nemzeti színház | 439 |
MIKUSI BALÁZS | |
Minerva párisi nőkalapja és az imperátor fekete frakkja August Adelburg és a kozmopolita nemzeti opera |
448 |
RICHARD TARUSKIN | |
A tömeg, a csőcselék és a nemzet a Borisz Godunovban Mit gondolt Muszorgszkij, és számít- e az? |
467 |
Műhelytanulmány |
|
SCHOLZ ANNA | |
Artikuláció J. S. Bach hat csellószvitjében A források és a kritikai kiadások problematikája, 2. rész |
487 |
Recenzió |
|
BERLÁSZ MELINDA | |
Monográfia az ugrós táncok dallamairól Paksa Katalin: Az ugrós táncok zenéje. Népzenetörténeti áttekintés |
504 |
XLIX. évfolyam, 3. szám - 2011. augusztus
Tanulmány |
|
CARL DAHLHAUS | |
Liszt, Schönberg és a nagyforma A „többtételesség az egytételességben” elve |
249 |
DETLEF ALTENBURG | |
Liszt Ferenc és a klasszika öröksége | 262 |
ALEXANDER REHDING | |
Liszt és a Trisztán-akkord keresése | 290 |
ANNA HARWELL CELENZA | |
A halál transzfigurációja: Liszt Ferenc Haláltáncának forrásai és kialakulása | 314 |
DALOS ANNA | |
A „Harmincasok” és az új zenei fordulat (1957–1967) | 339 |
Műhelytanulmány |
|
SCHOLZ ANNA | |
Artikuláció J. S. Bach hat csellószvitjében, 1. rész A források és a kritikai kiadások problematikája |
353 |
Recenzió |
|
HAMBURGER KLÁRA | |
Liszt levelei Carolyne Sayn-Wittgenstein hercegné lányához – végre eredeti nyelven | 366 |
XLIX. évfolyam, 2. szám - 2011. május
Tanulmány |
|
GÉHER ISTVÁN | |
A műelemzés lehetőségeiről: „Valami zenét” Hamlet és a Hamlet zenét beszél |
133 |
BOZÓ PÉTER | |
A tematikus metamorfózis mint revíziós módszer Néhány megjegyzés Liszt variációs technikájához |
143 |
RISKÓ KATA | |
Zampognarók, pifferarók és más zarándokok Liszt Christusában | 163 |
KOVÁCS SÁNDOR | |
Brahms, a programzenész? | 178 |
MESTERHÁZI MÁTÉ | |
A nemzeti opera eszményének átértékelôdése a 19- 20. század fordulóján A korabeli bécsi, budapesti, prágai sajtóvisszhang és egynémely tanulságai |
190 |
STEFAN SCHMIDL | |
„Hol minden piros, fehér, zöldben jár!” A csoportok, az alteritások és a nemzet diskurzusai Ausztria-Magyarország operettjeiben |
206 |
ILLÉS MÁRIA | |
Harangszó A pentatónia Vántus István mûvészetében |
213 |
Recenzió |
|
BERLÁSZ MELINDA | |
I. Memoárkötet Lajtha Lászlóról Solymosi Tari Emôke: Két világ közt. Beszélgetések Lajtha Lászlóról. |
232 |
XLIX. évfolyam, 1. szám - 2011. február
Tanulmány |
|
SZEGEDY-MASZÁK MIHÁLY | |
A mű önazonossága és az elemzés kockázatai | 5 |
GÖNCZ ZOLTÁN | |
A hatszólamú ricercar szakrális kódjai | 17 |
PAUL MERRICK | |
Liszt „kereszt”-motívuma és a h-moll szonáta | 39 |
LAKI PÉTER | |
A halál szimfóniája vagy a szimfónia halála? Gondolatok Mahler 9. szimfóniájáról |
57 |
FARKAS ZOLTÁN | |
Népzenei hatások Jeney Zoltán Halotti szertartás című művében | 68 |
Közlemény |
|
PAKSA KATALIN | |
Egy „hajdútánc-ungaresca” dallamtípus kapcsolata a magyar népi tánczenével | 89 |
Documenta |
|
PÉTERI LÓRÁNT | |
A Magyar Zene évtizedei: adalékok a folyóirat első ötven évének történetéhez | 99 |
MALINA JÁNOS | |
Egy 18. század végi magyarországi kulturális nagyberuházás pénzügyi összesítése | 116 |
Recenzió |
|
ITTZÉS MIHÁLY | |
Hiánypótló kották Veress Sándor: Kórusművek I- II. |
124 |
XLVIII. évfolyam, 4. szám - 2010. november
Tanulmány |
|
FAZEKAS GERGELY | |
Euritmia, azaz „Wohlgereimheit” Szimmetrikus struktúrák Johann Sebastian Bachnál |
381 |
MIKUSI BALÁZS | |
Mendelssohn „skót” hangneme? | 397 |
IGNÁCZ ÁDÁM | |
Zenei költészet vagy zenei próza? Szkrjabin utolsó zongorapoémája |
425 |
SZITHA TÜNDE | |
Experimentum és népzene az Új Zenei Stúdió műhelyében 1970–90 között – és utána |
439 |
Esszé |
|
DÉRI BALÁZS | |
Historikus latin? | 452 |
Műhelytanulmány |
|
MARCZI MARIANN | |
Ligeti György zongoraetűdjeiről II. | 459 |
Recenzió |
|
MALINA JÁNOS | |
A kabbalától A fúga művészetéig – egy különleges könyv margójára Göncz Zoltán: Bach testamentuma |
469 |
XLVIII. évfolyam, 3. szám - 2010. augusztus
Műhelybeszélgetés |
|
SZITHA TÜNDE | |
„A teljes életre tanít” Beszélgetés Kocsis Zoltánnal Arnold Schönberg Mózes és Áron című operájáról és az általa komponált harmadik felvonásról |
253 |
Tanulmány |
|
CSOBÓ PÉTER GYÖRGY | |
Autonómia és kimondhatatlanság Zenefilozófia és zenetudomány határmezsgyéiről |
277 |
RISKÓ KATA | |
Egy népzenei közjáték jelentései Haydn műveiben | 295 |
BÓNIS FERENC | |
Erkel és Kodály | 308 |
KISS GÁBOR | |
Az új sensus communis – Kodálytól Rajeczkyig | 317 |
NÉMETH G. ISTVÁN | |
„Már nem is csupán zenei probléma” A népzene mint forrás Csíky Boldizsár műveiben |
328 |
Műhelytanulmány |
|
MARCZI MARIANN | |
Ligeti György zongoraetűdjeiről I. | 355 |
Recenzió |
|
KACZMARCZYK ADRIENNE | |
Vezetőkkel a Bánk bán-labirintusban | 369 |
XLVIII. évfolyam, 2. szám - 2010. május
Tanulmány |
|
ROVÁTKAY LAJOS | |
Battaglia és népdal Expedíció a 17. századi hangszeres zene egy ismeretlen területére ungaresca-exkurzussal |
121 |
PÉTERI LÓRÁNT | |
A márki és a tejesember: a „népi elem" Gustav Mahler 1. szimfóniájának III. tételében | 149 |
KUSZ VERONIKA | |
„A Wayfaring Stranger” – Dohnányi Amerikai rapszódiája | 161 |
LAMPERT VERA | |
Motívumos néptáncok Grieg és Bartók műveiben | 187 |
SOMFAI LÁSZLÓ | |
„Romlott testëm” és a „páva”- dallam Széljegyzetek Bartók 1. vonósnégyesének egy témájáról |
203 |
DALOS ANNA | |
Una rapsodia ungherese Új zene és hagyomány Durkó Zsolt művészetében (1965–1972) |
215 |
TARI LUJZA | |
Schweizerlied | 225 |
Recenzió |
|
BALÁZS ISTVÁN | |
„Könnyű álmot nem ígérhetek” Jelentés és értelmezés a zenében |
237 |
XLVIII. évfolyam, 1. szám - 2010. február
A szerkesztő előszava |
5 |
Tanulmány |
|
DOBSZAY LÁSZLÓ | |
Az összehasonlító népzenetudomány tündöklése és lehanyatlása | 7 |
KÁRPÁTI JÁNOS | |
Hemiola-jelenség a Földközi-tenger térségében | 20 |
RICHTER PÁL | |
Egzotikum és depresszió – értelmezések és félreértelmezések a magyaros stílus kapcsán | 33 |
VIKÁRIUS LÁSZLÓ | |
Bartók egy zenei poénjáról Az 5. kvartett Allegretto con indifferenza epizódjának értelmezéséhez |
49 |
Documenta |
|
Révész Dorrit bibliográfiája | 59 |
Közlemény |
|
KOMLÓS KATALIN | |
C. P. E. Bach „C- F- E- B-A- C- H” fughettája | 65 |
SOLYMOSI TARI EMŐKE | |
Filmzeneírás – szabadon: Höllering és Lajtha | 69 |
BALI JÁNOS | |
Furulyák a nagyszebeni múzeumban | 74 |
Műhelytanulmány |
|
NAKAHARA YUSUKE | |
Novellák mennyei terjengőssége: Schumann műveinek intertextuális értelmezési lehetőségei | 84 |
Recenzió |
|
KERÉKFY MÁRTON | |
Bepillantás egy kivételes elme rapszodikus és csapongó gondolataiba György Ligeti: Gesammelte Schriften |
104 |