LVII. évfolyam, 1. szám - 2019. február
Esszé |
|
| KOMLÓS KATALIN | |
| Előadói stílusok történeti vizsgálata: új diszciplína a zenetudományban? |
5 |
| Absztrakt (angolul) | 13 |
Tanulmány |
|
| HORVÁTH PÁL | |
| Énekesjátéktól a magyar operáig A Béla futása előadásai, forrásai és változatai |
14 |
| Absztrakt (angolul) | 30 |
| BOZÓ PÉTER | |
| „A Wagnernek megtiltani nem lehet…” A zeneszerző fogadtatásának komolytalan aspektusai a Borsszem Jankóban |
31 |
| Absztrakt (angolul) | 45 |
| DALOS ANNA | |
| Kodály szolmizál A Kodály-módszer létrejöttének első időszakáról |
46 |
| Absztrakt (angolul) | 55 |
| SZABÓ FERENC JÁNOS | |
| A magyar nemzeti hangtár létrehozására irányuló törekvések (1908–2000) – 2. rész | 56 |
| Absztrakt (angolul) | 67 |
| BRAUER-BENKE JÓZSEF | |
| A cimbalom hangszertípus történetének forráskritikai elemzése | 68 |
| Absztrakt (angolul) | 93 |
Közlemény |
|
| KOVÁCS ANDREA | |
| De Ierusalem exeunt reliquiae Egy körmeneti antifóna szövegváltozatai |
84 |
| Absztrakt (angolul) | 100 |
| LANTOS SZABÓ ISTVÁN | |
| Passamezo vom Vngern Egy vélhetően Bakfark Bálinthoz kapcsolható lantdarab és rekonstrukciója |
101 |
| Absztrakt (angolul) | 111 |
| GOMBOS LÁSZLÓ | |
| A „kiválasztott hölgy” A megváltó nőiség szerepe Szokolay Sándor operáiban |
113 |
| Absztrakt (angolul) | 120 |