LIX. évfolyam, 1. szám - 2021. február
Esszé |
||
VIKÁRIUS LÁSZLÓ | ||
Tükör által homályosan? Gondolatok a zenei átdolgozás fogalmához és történetéhez – a „pythói nomos”, Liszt „partition de pianó”- ja és a Bartók–Országh Magyar népdalok egyik darabja segítségével |
5 | |
Seen in a Mirror Dimly? History and Idea of Arrangement – Considering the Pythic Nomos, Liszt’s ‘partition de piano’ and a Piece from the Bartók–Országh Hungarian Folk Songs (Abstract) |
26 | |
Tanulmány |
||
GÖNCZ ZOLTÁN | ||
Tematikus és szerkezeti párhuzamok a h- moll mise Confiteor tétele és két korábbi Bach- mű között | 27 | |
Thematic and Structural Parallels Between the Confiteor of the B Minor Mass and Two Earlier Bach Works (Abstract) | 44 | |
RISKÓ KATA | ||
„100 cigány hegedűjén Beethoven gyászindulója” | 45 | |
‘100 Gypsy Musicians Played Beethoven’s Funeral March’ (Abstract) | 61 | |
GOMBOS LÁSZLÓ | ||
Die drei Zigeuner Liszt, Reményi és Hubay parafrázisa |
62 | |
Die drei Zigeuner A Paraphrase by Liszt, Reményi and Hubay (Abstract) |
77 | |
BELINSZKY ANNA | ||
Fantázia és kreativitás Kreisler- jegyek Brahms fiatalkori műveiben |
78 | |
Imagination and Creativity Kreisler’s Characters in Brahms’s Early Pieces (Abstract) |
100 | |
NÉMETH ZSOMBOR | ||
„Egy Bartók- mű, mely hat évig várt Budapesti bemutatójára” A 6. vonósnégyes első magyarországi előadása |
101 | |
‘A Bartók Work that Waited Six Years for its Premiere in Budapest’ The First Performance of String Quartet No. 6 in Hungary (Abstract) |
116 | |
Recenzió |
||
KOMLÓS KATALIN | ||
A zenei forma az alkotó szempontjából Fazekas Gergely: J. S. Bach és a zenei forma két kultúrája Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2018 |
117 | |