XLIX. évfolyam, 4. szám - 2011. november
Tanulmány |
|
| DOBSZAY LÁSZLÓ | |
| Áttekintés a mai gregorián- kutatás alapkérdéseiről | 377 |
| FARKAS ZOLTÁN | |
| A toposztól a stílusig: a 18. századi kismesterek zenéjének elemzése – tanulságokkal, 1. rész |
396 |
| DAMIEN COLAS | |
| Francia- e az Ory grófja? | 407 |
| SIEGHART DÖHRING | |
| A kozmopolita esztétika és a nemzeti elkötelezettség között Giacomo Meyerbeer és porosz operája: Ein Feldlager in Schlesien |
429 |
| SUSAN M. FILLER | |
| A jiddis opera mint zsidó nemzeti színház | 439 |
| MIKUSI BALÁZS | |
| Minerva párisi nőkalapja és az imperátor fekete frakkja August Adelburg és a kozmopolita nemzeti opera |
448 |
| RICHARD TARUSKIN | |
| A tömeg, a csőcselék és a nemzet a Borisz Godunovban Mit gondolt Muszorgszkij, és számít- e az? |
467 |
Műhelytanulmány |
|
| SCHOLZ ANNA | |
| Artikuláció J. S. Bach hat csellószvitjében A források és a kritikai kiadások problematikája, 2. rész |
487 |
Recenzió |
|
| BERLÁSZ MELINDA | |
| Monográfia az ugrós táncok dallamairól Paksa Katalin: Az ugrós táncok zenéje. Népzenetörténeti áttekintés |
504 |