LVII. évfolyam, 1. szám - 2019. február
Esszé |
|
KOMLÓS KATALIN | |
Előadói stílusok történeti vizsgálata: új diszciplína a zenetudományban? |
5 |
Absztrakt (angolul) | 13 |
Tanulmány |
|
HORVÁTH PÁL | |
Énekesjátéktól a magyar operáig A Béla futása előadásai, forrásai és változatai |
14 |
Absztrakt (angolul) | 30 |
BOZÓ PÉTER | |
„A Wagnernek megtiltani nem lehet…” A zeneszerző fogadtatásának komolytalan aspektusai a Borsszem Jankóban |
31 |
Absztrakt (angolul) | 45 |
DALOS ANNA | |
Kodály szolmizál A Kodály-módszer létrejöttének első időszakáról |
46 |
Absztrakt (angolul) | 55 |
SZABÓ FERENC JÁNOS | |
A magyar nemzeti hangtár létrehozására irányuló törekvések (1908–2000) – 2. rész | 56 |
Absztrakt (angolul) | 67 |
BRAUER-BENKE JÓZSEF | |
A cimbalom hangszertípus történetének forráskritikai elemzése | 68 |
Absztrakt (angolul) | 93 |
Közlemény |
|
KOVÁCS ANDREA | |
De Ierusalem exeunt reliquiae Egy körmeneti antifóna szövegváltozatai |
84 |
Absztrakt (angolul) | 100 |
LANTOS SZABÓ ISTVÁN | |
Passamezo vom Vngern Egy vélhetően Bakfark Bálinthoz kapcsolható lantdarab és rekonstrukciója |
101 |
Absztrakt (angolul) | 111 |
GOMBOS LÁSZLÓ | |
A „kiválasztott hölgy” A megváltó nőiség szerepe Szokolay Sándor operáiban |
113 |
Absztrakt (angolul) | 120 |